Astazi, nevoile umane au devenit din ce in ce mai multe si mai sofisticate la fel ca si pretentiile. Producatorii pun la dispozitie multe produse in perioada premergatoare Pastelui incat sa atraga clientii, mai ales cu promotii si reduceri. Datorita acestui lucru, sarbatoarea pascala devine una comerciala. Semnificatia sa originara s-a cam pierdut cu timpul, si asta in zonele urbane unde traditiile nu se mai pastreaza iar vopsitul oualor si prepararea mancarii de Paste necesita timp. Asa ca, luam totul de-a gata, indiferent daca aceste produse sunt naturale sau nu.
In aceasta perioada se simte febra cumparaturilor si uneori suntem mai preocupati sa avem ce manca decat de sufletul nostru. Curatenia are si ea mare amploare, dedicandu-ne timp cu mult inainte sa savarsim acest lucru. Mersul la biserica s-a rarit sau pentru unii nu mai exista. In schimb, se dau petreceri si se anunta festivitati la masa de Paste, fie cu prietenii, fie cu rudele.
Totusi, nu ar trebui sa uitam nici latura religioasa a acestei sarbatori intrucat esenta ei consta in aceasta si nu intr-o preocupare laica.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu